tel: +48 502 321 906 email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Aktualności

W dniu 19 września 2020 roku weszła w życie nowelizacja ustawy Prawo Budowlane, która zmieniła formę, zasady opracowania oraz podział projektu budowlanego. Dotychczas projekty przygotowywane były w 4 egzemplarzach jako jedna dokumentacja wielobranżowa (projekt zagospodarowania terenu, architektura, konstrukcja, instalacje sanitarne, instalacje elektryczne).

Od 19 września 2021 roku obowiązują nowe zasady opracowania dokumentacji. Projekt budowlany należy przygotowywać jako trzy oddzielne dokumentacje:

1) projekt zagospodarowania terenu,
2) projekt architektoniczno - budowlany,
3) projekt techniczny (zawierający konstrukcję, instalacje sanitarne, instalacje elektryczne).

Dwie pierwsze części składamy wraz z wnioskiem o pozwolenie na budowę w 3 egzemplarzach, trzecia część - techniczna może być opracowana później, ale najpóźniej do momentu rozpoczęcia budowy - kiedy to musi być przekazana kierownikowi budowy. Projekt techniczny składamy do nadzoru budowlanego dopiero w momencie zakończenia budowy. Całe to zamierzenie miało na celu usprawnienie procesu projektowego, ale praktyka pokazuje, że bywa różnie.

 

Porównanie ilości egzemplarzy